fredag 26 september 2008

Norrlandsguld

Norra barrskogsregionen


Ett par dar med jobb norr om Dalälven kombinerades med bouldering på Raholmen utanför Sundsvall med Peter som visade några av områdets klassiker samt en tur in i de ändlösa norrlänska barrskogarna som visade sig i sin skönaste höstskrud. Det är inte heller varje dag man får tillfälle att klättra på Blåberget, än mindre med aktivister som Dr Jonas Wiklund i sällskap. Hann klättra några fina sprickor och dessutom göra en FFA av en fin diagonal fingerspricka . Tack för en förtrollad dag i bergen.


Herr Dr Wiklund


Jonas rensar 2:a repl på Hugga.






5 kommentarer:

Pär sa...

Fin bild på Hugga! Ser riktigt spektakulär ut!

jwi sa...

Tack tack, det var kul att ha dig på besök.

Jag ser ju helt retarderad ut på kortet!

Pär sa...

Erik (och Jonas), jag tog mig friheten att lägga till den fina Hugga-bilden på Sverige-föraren. Är det OK? Annars tar jag bort den.

http://www.sverigeforaren.se/index.php/Bl%C3%A5berget/Hugga

-- Pär

Erik Massih sa...

Pär, inga probs, det är bara kul. Är du kvar i Trdhm eller? Trivs du?
snakkes
/Erik

Pär sa...

Sweet! Jo, men är på väg till Oslo/Barcelona nu. Jag har trivts bra här, speciellt med skidåkningen. Klättring har det inte blivit så mycket, tyvärr.